Handelsvillkor

Allmänna uppgifter

Derma Space
Niels Bohrs Vej 21,
8660 Skanderborg
Danmark
CVR-nr. / VAT nummer: 39593777
Mobil: +45 42480700
E-mail: kundservice@dermaspace.se

Betalsätt

Du kan välja att betala med kortbetalning (Visa och Mastercard) eller med Klarna.

Derma Space använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att man inte kan avläsa din information. Du kan kontrollera att du använder en säker webbshop genom att se om det är ett hänglås i din browser. All kommunikation mellan vårt betalningssystem och kortinnehavaren föregår via NETS som har åtgång till din data. Varken vi på Derma Space eller obehöriga har möjlighet att se den data som utbyts vid ditt köp. Hos Derma Space är dina personliga kontaktuppgifter 100% förtroliga och vi garanterar att ingen annan kan få tillgång till dem.

Leverans i Sverige

Vi levererar inom 3-7 arbetsdagar i Sverige.

Leveranstiden gäller om inget annat uppges via hemsida och/eller e-post i samband med din beställning. Vid förhandsbeställningar (exempelvis julkalendern) gäller längre leveranstid. 

Du kan själv välja om du vill ha leverans med InstaBox eller Bring. Datumen som står som leveransdatum i kassan är automatiskt uträknade av vårt system, och inte av oss personligen. Vänligen utgå alltid istället från de fraktuppgifter som skickas till dig från oss via e-post.

Har du några frågor om din leverans är du välkommen att kontakta vår kundservice. Vår prioritering är alltid att leverera dina paket snabbt och säkert. 

Spåra ditt paket

Du får ett mejl med sändningsnummer när paketet kommer till fraktterminalen i Sverige. Du kan också använda dig utav Unifauns app ”Mina Paket” som automatiskt samlar och spårar de paket som du har handlat från olika webbutiker. Appen, som finns att ladda ner gratis i både App Store och Google Play, förenklar och ger dig kontroll över din shopping - hela vägen från köp till leverans. Vänligen notera att du måste använda dig utav samma e-post och/eller mobilnummer i appen som du har använt vid beställning.

Skulle det mot förmodan hända att en beställd artikel inte finns på lager, kommer du att meddelas omgående.

Alla paket skickas som ett försäkrat paket. 

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagandet av paketet.

För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 49 SEK Har du fått gratis frakt på beställningen och inte hämtar ut paketet får du även stå får den kostnaden.

Leverans

Vi levererar produkterna via Bring eller InstaBox till ett ombud. 

Ditt paket packas normalt inom 24 timmar på vardagar. Beställer du på en helgdag skickas ditt paket normalt på efterföljande vardag.

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar.

Orderbekräftelse

När du har beställt dina varor skickas ett mail till den e-mailadress du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi har tagit emot din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto.

Ångerrätt

När du handlar hos Derma Space har du som konsument rätt till att ångra ditt köp inom 14 dagar från dess att du har mottagit dina varor.

Om du ångrar ditt köp ska du skicka ett mail till info@dermaspace.se där du skriver att du önskar att avbryta ditt köp.

Du går miste om din ångerrätt om förseglingen/emballagen är bruten.

Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot varan, utan att du tydligt meddelar det till oss.  

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor, även om de köptes i en beställning.

Observera att du inte får ersättning för fraktomkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

Retur och varans tillstånd

Om du ångrar ditt köp ska varan skickas tillbaka tillsammans med en kopia av din faktura till följande returadress:

Derma Space
Niels Bohrs Vej 21,
8660 Skanderborg
Danmark

Du ska returnera din beställning till oss utan onödig försening och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du ångrar ditt köp.

Du väljer själv vilket fraktföretag du vill använda dig av i förbindelse med retur av din vara. Vi rekommenderar dig att du skickar din retur som ett spårbart paket för att ha möjlighet att använda ”track and trace” i händelse av paketets försening eller frånvaro. Du ansvarar för paketets innehåll och värde tills vi har mottagit paketet.

Du betalar själv för de direkta kostnaderna för returen av din beställning.

Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket som skickas med postförskott.

Produkten skickas tillbaka i oförändrat skick, oöppnad och i oskadad originalpackning. Om produkterna är använda eller förstörda får du inte tillbaka pengarna. Se till att paketet är förpackad ordentligt innan du skickar iväg det.

För att få hela köpbeloppet i retur ska varan inte vara öppen och plomberingen ska inte vara bruten.

Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte brytas:

- Leverans av förseglade varor som av hälso- eller hygienmässiga orsaker är inte möjliga att returnera när förseglingen har blivit bruten efter leverans.

Återbetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du det belopp du har betalat hos oss i retur. Om du har köpt en nedsatt vara återbetalar vi det beloppet som du har betalat.

Reklamationsrätt vid leverans av varor

Vid leverans av varor används naturligtvis en reklamationsrätt på 36 månader i samband med lagen. Det betyder att du antingen kan få byta varan, få pengarna tillbaka eller avdrag på priset, allt beroende på den konkreta situationen.

Skador på varan efter felhantering från kundens sida omfattas inte av reklamationsrätten. Reklamation angående fel och saknad av något ska meddelas till Derma Space i rimlig tid efter mottagandet. Vi rekommenderar att du reklamerar din vara så snart som möjligt, men om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes kommer reklamationen alltid att vara inom rätt tid.

Vi återbetalar rimliga fraktomkostnader om reklamationen är berättigad.

Varan skickas till:

Derma Space
Niels Bohrs Vej 21,
8660 Skanderborg
Danmark

När du returnerar varan ber vi dig att beskriva problemet så detaljerat som möjligt. Se till att alltid nämna ditt ordernummer vid kontakt med oss, och skicka med eventuella foton som styrker ditt ärende.

Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket som skickas med postförskott.

Vid transportskadat paket

Hemleverans:
Be chauffören att registrera att paketet levererades trasigt, innan du öppnar det. Ta även ett eget foto som du kan e-posta oss. Se till att fraktsedeln syns på fotot.

Ombud/box:
Fotografera alltid ditt paket hos ombudet (inte hemma eller flera dagar senare) och skicka till oss samma dag. Fota alltid paketet innan du har öppnat det.

Klagomål – översikt och länkar

Du är självklart alltid välkommen till att kontakta oss om du har klagomål över en vara som du har köpt hos oss. Vi kan både kontaktas på telefon, mail och vanlig post.

Du hittar våra kontaktuppgifter under ”kontakt” på startsidan på vår hemsida.

Du kan använda EU-kommissionens klagomålsportal när du skickar in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som är bosatt i ett annat EU-land. Du kan lämna in ett klagomål på följande länk: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Naturligtvis följer vi även svensk lagstiftning:
https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/datainspektionens-foreskrifter-och-allmanna-rad/

Åldersgräns

Du måste vara över 18 år för att få handla på Dermaspace.se utan en förälders medgivande.

Villkor för personuppgifter

Vi samlar bara in personuppgifter i de tillfällen där det skulle vara relevant för oss, och vi hämtar bara personuppgifter om det är relevant för din aktivitet på www.dermaspace.se

När vi samlar in, behandlar och använder dina personuppgifter följer vi alltid alla relevanta lagar.

Vi lagrar bara dina personuppgifter så länge vi har en juridisk skyldighet att göra det eller så länge det är relevant för det syfte informationen samlades in för.

Uppgifter som samlas in

Om du vill köpa och ta emot en produkt från oss måste vi samla in vissa personuppgifter för att slutföra transaktionen och kunna erbjuda dig våra tjänster.

Vi kan samla in uppgifter som ex.:
-        Namn
-        E-mailadress
-        Postadress
-        Leveransadress (om den skiljer sig från postadressen)
-        Telefonnummer

www.dermaspace.se samlar in och behandlar dina uppgifter när du gör följande:
-        Besöker vår hemsida
-        Genomför ett köp på www.dermaspace.se
-        Skapa ett kundkonto
-        Anmäler dig till vårt nyhetsbrev
-        Ger ett omdöme på vår hemsida
-        Skickar frågor, reklamationer eller feedback till oss
-        Tävlingar, events och liknande

Personuppgiftsansvarig

Den personuppgiftsansvarige för insamlingen, behandlingen och användningen av dina personuppgifter på www.dermaspace.se är:

Derma Space
Niels Bohrs Vej 21,
8660 Skanderborg
Danmark
CVR: 39593777
Kontaktperson: Mette Vernegaard
Telefon: +45 42480700
E-post: mette@dermaspace.dk

Behandlingsunderlag och syfte

Dina vanliga kontaktuppgifter som namn och adress samlar vi in för att kunna leverera produkten som du har köpt hos oss. Din e-mailadress samlar vi in för att kunna skicka dig en orderbekräftelse, faktura samt en leveransbekräftelse.

När du betalar för din vara samlar vi in ditt namn och IP-adress. De uppgifter som insamlas i förbindelse med betalningstransaktionen används och sparas bara till betalningsavräkning och uppfylls av det ingående avtalet. Observera att detta inte ska förväxlas med att du aktivt kan välja att din browser sparar dina betalningsuppgifter.

Om du har gett oss ditt samtycke under registreringsprocessen eller på vår hemsida använder vi din e-mailadress för att skicka ut nyhetsbrev. Alla nyhetsbrev innehåller också en länk med avregistrering. Om behandlingen av personuppgifter baseras på ditt samtycke har du rätt att när som helst återkalla samtycket.

Om du inte önskar att uppge dina personuppgifter som krävs för att genomföra ett köp av en produkt har du tyvärr inte möjlighet att köpa produkter på vår webbshop.

Dina uppgifter (undantaget din e-mailadress, om du har gett samtycke till behandlingen för att ta emot erbjudanden) kommer att raderas när uppgifterna inte längre anses vara användbara. Detta kan till exempel vara när tidsfristen för att reklamera för en produkt har överskridits eller efter 5 år, när vi inte längre är förpliktade att lagra uppgifterna enligt bokföringslagen.

Andra mottagare av personuppgifter

Vi säljer inte dina personuppgifter till en tredjepart och vi överför inte dina personuppgifter till ett tredjeland.

Vid val av leverans kommer information som namn, adress, telefonnummer och mailadress att lämnas ut till vårt fraktföretag Coolrunner i syfte att leverera din beställning.

Om du väljer att recensera vår webshop kommer ditt namn och din mailadress att överföras till recensionssidan.

Om du har beställt en leverans vill uppgifterna om ditt namn, adress, telefonnummer och e-mailadress att överlämnas till det valda fraktföretaget för leverans av ditt köp.

Om du väljer att skriva ett omdöme om vår webbshop vill ditt namn och din e-mailadress överföras till den aktuella omdömessidan.

Vi har vår webbshop och betalningssystem genom Shopify som fungerar som vår uppgiftsbehandlare. Alla personuppgifter som du uppger på vår webbshop lagras förtroligt och säkert i Shopify's datacenter.

Andra datamottagare är Google, Meta och Klaviyo.

Vi har ingått ett skriftligt databehandlingsavtal med vår uppgiftsbehandlare, vilket är vår garanti för att de följer gällande regler för skydd av dina personuppgifter.

Dina rättigheter

Som registrerad har du ett antal rättigheter som vi alltid måste säkerställa att vi uppfyller. Du har rätt att begära oss följande:

- Att få tillgång till att rätta/ändra dina personuppgifter
- Att kunna radera personuppgifter

Du har dessutom rätt att protestera över behandlingen av dina personuppgifter och du har rätt att lämna in ett klagomål till en dataskyddsmyndighet i Danmark – Danmarks dataskyddsbyrå (Datatilsynet) eller att Datainspektionen i Sverige.

Om du inte längre önskar att vi ska behandla dina personuppgifter eller att vi ska begränsa behandlingen av dina personuppgifter kan du också skicka en begäran om detta till vår e-mailadress info@dermaspace.se

Ångerblankett

Om du önskar att använda din ångerrätt måste denna ångerblankett utfyllas och skickas till oss på mail – kundservice@dermaspace.se

Jag önskar att använda min ångerrätt:

Ordernr.: _____________________
Namn: _______________________________________________
Postadress:  ____________________________________________
Signatur: ________________________________________     

Datum: _________________

Handelsvillkoren är senast uppdaterade mars 2024.

Har du frågor angående handelsvillkor och leverans är du välkommen att kontakta vår kundtjänst: kundservice@dermaspace.se